martes, 21 de abril de 2020

LESSON 3: I NEVER DO THAT! (GRADE 6)

Talleres para desarrollar por los estudiantes en casa, estrategia adoptada por emergencia del COVID-19
  
PRESENTACIÓN
Estimados estudiantes, esperamos que para enfrentar situaciones como esta crisis ocasionada por la actual pandemia, la pasen de la mejor manera junto con sus familias. La realidad ha tenido un cambio y tenemos que afrontarla exitosamente, ya que como especie humana ya hemos enfrentado cientos de desafios similares a lo largo de la historia y se ha tenido éxito, así que mucho ánimo.
Paso a presentarle la guía taller de la asignatura de inglés para ser desarrollada durante los próximos días. La diferentes temáticas de este material corresponden un repaso del los últimos temas vistos en clase durante el mes de marzo del 2020. Se requiere que tengas a la mano el uso del diccionario inglés español y que hagas uso de la información consignada en el cuaderno previamente.
Estaré presto a brindar asesoría en tal caso que tengas alguna duda con respecto al trabajo presentado.

ESTÁNDARES BÁSICOS DE COMPETENCIA
Identify phrases and expressions related to daily activities in short oral and writte
Identificar frases y expresiones relacinadas para actividades diarias de manera oral y escritas
Intercambiar información acerca de actividades diarias a través de preguntas y oraciones
Exchange information about daily activities through questions and sentences.

DERECHO BÁSICO DE APRENDIZAJE:
Entender y usar palabras familiares y frases cortas acerca de rutinas, actividades diarias y preferencias.

INDICADOR DE DESEMPEÑO: Al finalizar esta guía taller con todas sus actividades serás capaz de
  • Expresar la rutina diaria usando adverbios de frecuencia
  • Usar HOW OFTEN para preguntar la frecuencia con que una actividad toma lugar en la cotidianidad.
  • Analizar información de oraciones y actividades cotidianas en inglés

VOCABULARY: Routines: What time does she wake up? Does he do any sport? How often/When do you ...?;

GRAMMAR: Present simple: positive, negative and question forms; Yes/No questions (Do you ...? Yes, I do./ No, I don’t.); Personal pronouns; Adverbs of frequency: always, sometimes, never

INSTRUCCIONES
Lea todo el documento y tenga presente el cronograma dado, este trabajo no es para hacerlo de manera apresurada, tómese su tiempo, use el diccionario, comuniquese con el docente si tiene alguna duda vía correo electrónico o whats app, dependiendo de sus posibilidades.
Si no tiene la posibilidad de escuchar los audios, puede reemplazarlo por la lectura de los scripts dados en esta misma guía.
1. Leer el nuevo vocabulario dos veces, repasar la pronunciación. Si no tiene la posibilidad de escuchar los audios, puede reemplazarlo por la lectura de los scripts dados en esta misma guía.
2. Leer todo el texto en inglés buscando palabras desconocidas y buscarlas en el diccionario.
3. Escuchar y leer el audio script 16 ubicando la manera de usar las palabras usually, always, sometimes y never.
4. Escuchar y leer el audio script 17 para completar los espacios con la palabra correcta en las rutinas diarias que están incompletas.
3. Leer las recomendaciones gramaticales para usar adverbios de frecuencia y como usar how often para preguntar por la regularidad en que ocurre una actividad.
4. En la apropiación, responde las preguntas que usan HOW OFTEN (cuán a menudo), de acuerdo a tu propia información.
5. En la transferencia, leer el horario del profesor.
6. Responder las preguntas que analizan el horario del profesor.
7. Desarrollar el taller-evaluación página 11 del Workbook
LESSON 3

I NEVER DO THAT!

OBJECTIVES: 
I can describe the frequency of activities.

I can talk about my habits at school.


1. REFLECTION:

A. New vocabulary: Read and practice pronunciations using the following vocabulary:

Dear [dɪər] querida, querido // how [haʊ] cómo // very [vɛri] muy // cold [koʊld] frío // here [hɪər] aquí // Finland [fin′lənd] Finlandia // sometimes [sʌmˌtaɪmz] algunas veces // always [ɔːlweɪz] siempre // never [nɛvər] nunca // eat [iːt] comer // chips [tʃɪp] papas fritas// food [fuːd] comida, alimentos // hot [hɒt] cálido, caliente // drink [drɪŋk] beber // because [/bɪˈkɒz] porque // but [bʌt] pero // how often [haʊ ɒfən] cuán a menudo, qué tan a menudo // these [ðiːz] estos, estas // before [bɪˈfɔːr] antes // night [naɪt] noche // happens [hæpəns] sucede // answer [] respuesta // schedule [skɛdʒul] horario //
(Usted puede buscar más palabras en línea usando el siguiente diccionario web   DICCIONARIO WORDREFERENCE
B. Listen to TRACK 16 and read the following text:

 TRACK 16


Dear Makena!
How are you? It’s very cold here in Finland. I usually go to school at 7 a.m. I like school. Sometimes I go to the cafeteria for my lunch. I always eat fruit and vegetables. I never eat chips! Do you like the food at your school?
Love,Lotte.

C. Listen to track 17 and complete the letter with the words in the Word Bank. Then, listen and check.

 TRACK 17



Never, usually, always, sometimes

Dear Lotte,
It’s very hot here in Rwanda. I __________ have lunch at home with my family. I ____________ drink water because it’s really hot here. I _____________drink some soda, too. After school, my friends ______________ play volleyball, but I ___________ play sports. I don’t like sports.
Love, Makena

2. CONTEXTUALIZATION: GRAMMAR

ADVERBS OF FRECUENCY

We can use the expressions always, usually, sometimes and never to say how often or regularly we do something. These adverbs usually go before the verb. We always study English. He usually watches TV in the morning. They sometimes drink water at night. I never write poems.

QUESTIONS WITH ADVERBS OF FRECUENCY



We use How often do/does ...? or When do/does ...? to ask how often we do something or to say how regularly something happens. We include an adverb of frequency in the answer.

QUESTION
ANSWER
How often do you drink water?
When do you drink water?
I always drink water in the morning.
How often does your father play tennis?
When does your father play tennis?
He never plays tennes.
How often do we study English?
When do we study English?
We sometimes study English on Fridays.

3. APPROPRIATION: Develop the following activities:
a. Ansuwer the questions about your daily routine, remember to use adeverbs of frecuency (always, usually, sometimes, never) in every answer:
For example:
  • How often do you take a shower? I always take a shower every day
  • How often do you do exercise? ________________________________
  • How often do you go to school? _______________________________
  • How often do you play sport? _________________________________
  • How often do you watch t.v.? __________________________________
  • How often do you study Spanish lenguage? ______________________________
  • How often do you chat with friends? ______________________________


4-TRANSFERENCIA Read the teacher’s schedule and answer the question:

JANUARY 2020
Moday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
2 Talk to teachers
3
4 Check school evaluations
5
6 Visit the school
9 Talk to teachers
10 Play soccer
11 Write school report
12
13 Study English at home
16 Talk to teachers
17 Play volleyball
18 Have lunch with students
19 Study English at home
20 Visit the school
23 Talk to teachers
24
25 Study English at home
26 Have lunch with students
27 check school evaluation
30 Talk to teachers
31 Play basketball




How often does the teacher go to swim? 
__________________________________
How often does the teacher check school evaluations?
_________________________________
How often does the teacher travel to Bogotá?
_________________________________
How often does the teacher talk to teacher?
________________________________
How often does the teacher drive a car?
_________________________________
How often does the teacher play sports?
_________________________________
How often does the teacher visit the school library?
_____________________________________
  • 5. EVALUATION:  Select the correct option:
    1) “Siempre” in English is
      1. Sometimes
      2. Never
      3. Always
      4. Usually
    2) “Algunas veces” in English is:
    1. Sometimes
    2. Never
    3. Always
    4. usually
    3) “Nunca” in English is:
    1. Sometimes
    2. Never
    3. Always
    4. Usually
    4) “Usualmente” in English is:
    1. Sometimes
    2. Never
    3. Always
    4. Usually
    5) “Cuán a menudo” in English is:
    1. How often
    2. Never
    3. Always
    4. Sometimes
    6) Develop the page 8 activities from the Workbook.

    6- RECURSOS: Cuaderno, lápiz, lapícero, diccionario inglés-español, fotocopias, teléfono celular, computador.

REFERENCIA BIBLIOGRÁFICA
Ministerio de Educación Nacional (2016). Way to go! 7th Grade. Bogotá D.C. - Colombia.  Impresión disponible en línea a través de la página: www.colombiaaprende.edu.co/colombiabilingue




















No hay comentarios:

Publicar un comentario